اکنون احتمالاً می‌توانید ورق گالوانیزه از رویاها خود را داشته باشید

اکنون احتمالاً می‌توانید ورق گالوانیزه از رویاها خود را داشته باشید - ارزان‌تر/زودتر از آنچه تصور می

توسط مدیر سایت در 16 اسفند 1402

اکنون احتمالاً می‌توانید ورق گالوانیزه از رویاها خود را داشته باشید - ارزان‌تر/زودتر از آنچه تصور می‌کردید. ورق گالوانیزه

ورقهای گالوانیزه با ضخامت یک میلیمتر برای کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف استفاده میشوند. ورق آجدار قطرهای: برجستگیهای این مدل از ورق آجدار به شکل قطرهای است که در کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار میگیرد. از ورق آجدار پرسی در مکانهایی که عبور و مرور در آن کم است، استفاده میکنند. ورق گالوانیزه ورقی است که سطح آن دارای پوششی از جنس روی است که سبب میشود در برابر خوردگی و زنگزدگی مقاوم باشند. بهترین راه برای خرید ورق گالوانیزه این است که قبل از دقت به قیمت، در مورد این موضوع تحقیق کنید که چه نوع ورقی برای شما مناسب است و می تواند پاسخگوی نیاز های شما باشد. در سالهای نخست که تکنولوژی سقف عرشه فولادی از آمریکا تازهوارد ایران گردیده بود نه تنها امکانات و تجهیزات کافی برای این کار موجود نبود بلکه هیچ آئیننامه و استانداردی از جانب مراکز ذیصلاح برای این نوع سقف تعریف نگردیده بود، و تولید و اجرا صرفاً بر مبنای همان آئیننامههای اروپایی و آمریکایی انجام میگرفت و چون امکان تولید گلمیخ هم در کشور وجود نداشت گل میخها به صورت وارداتی خصوصاً با برند Koco بسیار متداول بود که البته هزینه اجرای این گونه سقفها چندین برابر سقفهای متداول آن دوران مانند سقفهای دال بتنی و سقف کامپوزیت بود، اما رفته رفته با جا افتادن این صنعت شرکتهای داخلی نیز شروع به تولید تجهیزات مورد نیاز مانند دستگاههای Stud Welding مختص جوش گل میخ به روش قوس الکتریکی و همچنین تولید گل میخ با تکنولوژی فورج سرد نموده و همچنین از جانب مراکز ذیصلاح آئیننامهها و استانداردهای معقول نیز برای این امر تدوین و در اختیار عموم قرار داده شد.

اینگونه به راحتی و بدون هیچ دردسری می توانید محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و با یک بار هزینه، محصولی سازگار با محیط و مورد مصرف خود در اختیار داشته باشید. استاندارد های ISO تا حد ممکن باید به طور استاندارد به عنوان استاندارد های EN بدون هیچ تغییری، به تصویب برسند. باید توجه داشت که برخی از کارخانجات ممکن است بسته به ضخامت مورد نظر، سفارشات کمتر از 1 رول را قبول نکنند. دفتر فروش این شرکت علاوه بر موجودی انبار بنگاه اصفهان، لیست بروز کلیه مجتمع های ذوب آهن را نیز برای خرید به مشتریان محترم عرضه می کند و در صورت نهایی شدن سفارش خریدران، در کمتر از ۴۸ ساعت، ورقهای خریداری شده را در محل مشتری، تحویل می دهد. در این حالت میزان بار سرمایی وگرمایی توسط ترموستات بکار رفته در فن کویل و با خاموش و روشن شدن فن تنظیم میگردد. در صورت خراشیده شدن پوشش روی در فولاد گالوانیزه، همچنان فولاد زیرین ضد زنگ خواهد بود و در برابر شرایط آب و هوایی متغییر، وضعیت خود را حفظ خواهد کرد.

میزان پوشش گالوانیزه بر روی ورقها متفاوت است و این میزان برپایه جرم پوشش ZN تعیین میشود که از 100 تا 350 گرم بر متر مربع قابل تغییر است. جهت ارسال بار پس از هماهنگی های صورت گرفته با باربری و صدور تاييدیه قيمت كرايه از سوي مشتري، بر اساس برنامه زمانی تعیین شده، فرآیند ارسال بار آغاز می گردد. کارخانهها این ورقها را با عرضهای مختلف تولید کرده و برش طولی آنها نیز بر اساس نیازهای مشتریان انجام میشود. مشتریان و تولیدکنندگان در بازار بورس میتوانند انواع مختلف ورقهای گالوانیزه را بر اساس نیازهای خود انتخاب کرده و معاملات را انجام دهند و از قیمت روز ورق گالوانیزه مطلع شوند. در بورس و معاملات ورقهای گالوانیزه، انواع مختلفی از ورقهای گالوانیزه قابل دسترس هستند. این انواع شامل ورقهای گالوانیزه با ضخامتها و ابعاد مختلف، با کیفیتها و نوع مواد متفاوت میشوند. این مخازن معمولا برای ذخیرهسازی مایعات مختلف مانند آب، سوخت، گاز و مواد شیمیایی به کار میروند. هزینههای تولید از جمله انرژی، مواد اولیه، نیروی کار و تجهیزات نیز نقش مهمی در تعیین قیمت دارند.

فولادها با ویژگیهای خوب خود، کاربرد گستردهای در صنایع مختلف دارند اما خوردگی و زنگ زدگی عواملی هستند که فولاد را از بین میبرد. مزایا و ویژگی های مثبت ورق گالوانیزه به قدری است که اندک معایب آن نتوانسته جلوی کاربرد بالای آن ها را بگیرد. ورقهای گالوانیزه یکی از مهمترین انواع ورقهای فلزی هستند که در حوزههای مختلفی کاربرد دارند. عواملی که قیمت ورقهای گالوانیزه را تحت تاثیر قرار میدهند، همچنین در بازار بورس تاثیر دارند. فولاد در ابتدا تحت فرآیند گالوانیزه گرم قرار میگیرد و بلافاصله پس از آن تا دمای حدود 800 درجه فارنهایت (427 درجه سانتیگراد) گرم میشود و برای مدت کوتاهی در آن دما نگهداری میشود. ورقهای گالوانیزه از طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند، یک ورق گالوانیزه به صورت معمول چیزی بین 20 تا 70 سال بدون نیاز به تعمیر یا نگهداری خاصی خواهد توانست مورد استفاده قرار بگیرد. در مواردی که محیط اسیدی یا دارای رطوبت بالایی باشد از گرید های استنلس استیل مثل استنلس استیل 316L و سینی کابل های FRP و GRP استفاده می کنند. ورق سیاه معمولی برای استفاده در ساختمان سازی و ساخت سوله به کار می رود.

ساخت تجهیزات آشپزخانه: ورقهای گالوانیزه معمولا برای تولید تجهیزات آشپزخانه مانند یخچالها، ماشینلباسشوییها و اجاقها به کار میروند. با توجه به رشد روزافزون صنایع در ایران، کارخانههای زیادی در کار تولید و عرضه متریال مصرفی برای این صنایع هستند. زیرا کارخانههای تولید ورق گالوانیزه در کشورهای توسعه یافته از روشهای تولید پیشرفتهتری استفاده میکنند. یکی از روشهای اقتصادی برای محافظت ورقهای فولادی و فلزی در برابر خوردگی و زنگ زدگی گالوانیزه نمودن آنها توسط فلز روی است. روشهای متفاوتی برای گالوانیزه کردن ورقهای فولادی وجود دارد که فرآیند آنها تاثیر بسیاری در کیفیت دارد. اما حین جوشکاری، گازی سمی از ورق منتشر می شود که تنفس آن به مدت طولانی آثار زیان باری دارد. در برخی موارد، ضخامت پوشش گالوانیزه در سطوح مختلف ورق یکسان نیست که منجر به خوردگی موضعی و کاهش عمر ورق می شود. اولین نکته مهم کیفیت پوشش روی ورقهای گالوانیزه است. ضخامت و ابعاد ورق نیز مهم است. ورق گالوانیزه 3 میلیمتر: ورق گالوانیزه با ضخامت 3 میلیمتر به عنوان یکی از پرکاربردترین ورقها در بازار شناخته میشود و تأثیر تقاضا و عرضه بر قیمت آن مهم است. تامین و تقاضا: وضعیت بازار و تقاضا بر روی قیمت ورق گالوانیزه تاثیر میگذارد. تغییرات بازار، تقاضا و عرضه، تغییرات نرخ ارز و تغییرات قیمت فلزات اصلی نیز قیمتها را تغییر میدهند.

فلز روی نسبت به زنگ زدگی مقاوم است و ورق فولادی را نسبت به خوردگی نیز مقاوم میکند. به این دلیل که در این واکنش، روی به جزئی از فلز پایه تبدیل میشود. این ورقها برای افزایش عمر و استحکام ساختمانها اساسی هستند. ورق گالوانیزه رنگی: این نوع ورقها به نام گالوانیزه سقفی هم شناخته میشوند. این تجهیزات برای مقاومت به رطوبت و خوردگی مفید هستند. گفتنی است میزان مقاومت پوشش ورق گالوانیزه با ضخامت آن ارتباط مستقیم دارد. پوشش نسبتا نازکتر از گالوانیزه گرم دارد. ورق ZF: در پوشش علاوه بر روی عنصر آهن Fe نیز وجود دارد. در واقع اگر در واحد سطح ورق فولادی میزان پوشش روی بیشتر باشد، میزان محافظت از ورق در برابر خوردگی بیشتر میشود. ورقهای با ضخامت بیشتر قیمت بالاتری دارند. عرض و طول ورق: ابعاد ورقهای گالوانیزه نیز تاثیر زیادی بر قیمت دارند. ضخامت ورق: ورقهای گالوانیزه با ضخامتهای مختلف تولید میشوند. ساخت پروفیل، لوله و محصولات فولادی گالوانیزه: از ورقهای گالوانیزه میلیمتری میتوان برای تولید پروفیلها، لولهها و محصولات فولادی گالوانیزه مختلف استفاده کرد. هر چه قیمت لوله گالوانیزه گلخانه مناسب تر و پایین تر باشد، قطعا دست خریدار بازتر بوده و میزان تقاضا و خرید بیشتر است. هر چه کوتینگ ورق گالوانیزه بیشتر باشد، ورق گالوانیزه مقاومت بیشتری در برابر خوردگی و زنگ زدگی خواهد داشت. Th​is a rt icle h as been wri tten  by GSA C᠎on tent Generat or Demoversion᠎.

ورقهای با ضخامت بیشتر قیمت بالاتری دارند، همچنین ابعاد مورد نیاز تعیینکننده قیمت هستند. انتخاب بهترین تصمیم در خصوص خرید ورق گالوانیزه نیاز به بررسی دقیق تمامی این عوامل دارد و باید با توجه به شرایط جاری بازار تصمیم گرفته شود. این نوع ورق کاربردهای بسیار زیادی در صنعت دارد. همچنین شکلگیری کریستالها به مقدار روی استفاده شده در فرایند گالوانیزاسیون و سرعت سرد نمودن ورق بستگی دارد. کارخانه فولاد گیلان انواع ورقهای سیاه، گالوانیزه، روغنی و آجدار را به دو روش نورد گرم و سرد تولید میکند. ورق آجدار بادامی: ورق آجدار بادامی به گونهای طراحی میشود که آب باران در آن جمع شود. از دیگر معیارهای تشخیص اصالت ورقهای گالوانیزه، میتوان به لیز بودن سطح آن اشاره نمود. بسیاری از افراد در هنگام خرید ورق گالوانیزه با چالش هایی مواجه می شوند چرا که قادر به تشخیص و اورجینال بودن آن نیستند. گفتنی است از طریق این اشکال میتوان تشخیص داد که ورق مورد نظر محصول کدام کارخانه است. ورق گالوانیزه به دو شکل رول و شیت تولید میشود که هر کدام ابعاد و استانداردهای خاص خود را دارد. توجه داشته باشید که این محصولات در بازار به دو صورت کیلویی و متری (متر مربع) به فروش می رسد.



منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن