داشتن ورق گالوانیزه تحریک آمیز فقط تحت این شرایط کار می کند ورق گالوانیزه

برای اطلاع از خرید و قیمت ورق گالوانیزه میتوانید از سایت آهنش با ما کمک بگیرید. علاوه بر این، در صورتی که نیاز

توسط مدیر سایت در 16 اسفند 1402

برای اطلاع از خرید و قیمت ورق گالوانیزه میتوانید از سایت آهنش با ما کمک بگیرید. علاوه بر این، در صورتی که نیاز به مشاوره یا انجام معامله دارید، میتوانید با کارشناسان ما در آهن آنلاین تماس بگیرید. علاوه بر این، شرکت آهن آنلاین خدمات گستردهای را ارائه میدهد که شامل برش، فرمینگ، نواربری و پانچ است. در این مقاله اطلاعاتی را ارائه می کنیم به کمک آن می توانید قیمت هر مترمربع ورق گالوانیزه را محاسبه کنید. اگر بتوانیم قیمت آن را بر اساس قیمت هر مترمربع محاسبه کنیم کار ما بسیار راحتر خواهد بود. برای اینکه بتوانیم قیمت هر متر مربع از ورق گالوانیزه را محاسبه کنیم باید ابتدا بدانیم هر مترمربع از ورق گالوانیزه چند کیلو است. قیمت ورق گالوانیزه به ازای هر کیلوگرم اعلام می شود. هر چند قیمت ورق گالوانیزه برای هر کیلوگرم آن بیان می شود اما ممکن است در شرایطی لازم باشد تا قیمت ورق گالوانیزه را برحسب مترمربع محاسبه کنیم.

وزن هر مترمربع ورق گالوانیزه برای شرکت های مختلف تولید کننده متفاوت است از طرف دیگر هر چه ضخامت ورق گالوانیزه بیشتر شود وزن یک مترمربع از آن نیز بیشتر می شود. یک ضرب المثل قدیمی هست که میگوید “آنچه همه خوبان دارند، تو یکجا داری.” اینکه از این ضرب المثل در صنعت فولاد استفاده شود شاید اندکی عجیب باشد، اما به واقع میتوان از آن در رابطه با ورق گالوانیزه استفاده کرد. این روش گالوانیزاسیون، از روشهای قدیمی محسوب میشود که در آن محصول فولادی را در حمامی از فلز روی مذاب غوطهور میکنند. کمک می گیرند که به روش های مختلفی به دور رول ورق پیچیده می شود. به طور کلی، ورق های سیاه نسبت به ورق های گالوانیزه استحکام کششی و استحکام خمشی کمتری دارد. جنس فولاد به عنوان یک آلیاژ از آهن و کربن است که به دلیل خاصیتهای جوشکاری، انعطاف پذیری، و برشپذیری بالا، برای تولید ورق گالوانیزه مناسب است، پس ورق گالوانیزه به تنوع گستردهای از انواع بستگی دارد که از نظر روش گالوانیزهسازی، ضخامت سطح پوشش، یکنواختی پوشش و از جنس مواد مختلف است.

کافیست قیمت هر ورق گالوانیزه را در وزن یک مترمربع آن ضرب کنیم. ورق گالوانیزه توسط کارخانه های مختلفی در کشور تولید می شود که هر کدام مشخصات خود را دارند. مهمترین تولیدکنندگان ورق گالوانیزه در کشور کارخانه ی فولاد مبارکه، کارخانه کاشان، تاراز چهارمحال، سمنان، هفت الماس، کارخانه روی اندود کاوه هستند. ورق گالوانیزه 1.5 میلیمتر: این ورقها نیز با عرضهای 100 و 125 سانتیمتر تولید میشوند و در شهرهای مختلف مانند هفت الماس، دشتستان، شهرکرد، کاشان و تاراز موجود هستند. قیمت ورق گالوانیزه، همانند دیگر انواع ورقها در بازار آهن، به طور روزانه تغییر میکند و تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تقاضا و عرضه، نوساناتی را تجربه میکند. معروف است که نقشه ساختمانی عمارت به دست میرزا مهدی خان شقاقی، نخستین استاد معماران ایرانی تعلیم یافته در فرنگ که معماری مدرسه سپهسالار تهران از جمله کارهای او است، طراحی شده است. این وزن به طور مستقیم با ضخامت و ابعاد ورق مرتبط است.

البته میتوان از رنگ کردن برای محافظت بیشتر ورق در محیطهایی که میزان زنگزدن عناصر در آنها بسیار بالاست یا به اصطلاح بسیار خورنده هستند، برای افزایش طول عمر فولاد گالوانیزه استفاده کرد. البته لازم به ذکر است که محاسبات انجام شده به صورت تقریبی ست و تنها به منظور انجام محاسبات سریع ارائه شده است. انتخاب شرکت بازرگانی به عنوان تامین کننده و ارائه دهنده خدمات خرید و فروش مقاطع فولادی، بهترین قیمت ورق گالوانیزه فولاد مبارکه را برای شما فراهم خواهد کرد. مجموعه آهن اینفو به عنوان مرجع قیمت گذاری و پخش محصولات فولادی همواره سعی در ارائه بهترین کیفیت و کمترین نرخ را دارد، اما مواردی مانند نوسانات ارزی و نوسانات اقتصادی در این موضوع اثر گذار است. ورق گالوانیزه همان ورق فولادی سرد است که پوششی از فلز روی بر سطح آن قرار داده شده است. لذا به همین منظور واجب است که محصولات گالوانیزه به صورت دورهای و منظم مورد بازرسی قرار گیرند تا از عدم وجود شوره بر روی سطح آنها اطمینان حاصل شود. به همین دلیل روش بازرسی از اهمیت بالایی برخوردار است. با مطالعه این مقاله با ورق گالوانیزه و روش و استانداردهای تولید آن بهطور کامل آشنا شدید. باتوجه فاکتورهای مختلفی که ورق های گالوانیزه دارند، آنها را دسته بندی کرده که مهم ترین این فاکتورها روش تولید و نوع شکل دهی آنهاست.

صنایع تولید لوازم خانگی، صنایع خودروسازی، صنایع برق و الکترونیک، ساختمان سازی و ساختمان های صنعتی همه و همه نمونه های بارز استفاده از ورق گالوانیزه هستند. این نوع ورق در صنایع مختلف مانند اتومبیلسازی، ساخت کانال، و سقفهای شیروانی استفاده میشود و با توجه به عرضهای مختلف 100 و 125 سانتیمتر تولید میشود. در فرآیند تولید ورقهای گالوانیزه به یک موضوع مهم یعنی کوتینگ ورق گالوانیزه توجه میشود. یک پوشش گالوانیزه قادر است بیشتر از هفتاد سال فارغ از تعمیر و نگهداری دوام بیاورد. اما گاهی ممکن است لازم باشد تا قیمت یک ورق گالوانیزه را بر اساس مترمربع نیز بدانیم. قیمت ورق گالوانیزه ۰.۷ عرض ۱.۲۵ فولاد مبارکه طی یک هفته اخیر ثابت بوده و حدود 27700 تومان معامله شد. ورق گالوانیزه، ورقی فولادیست که طی فرایند گالوانیزاسیون پوششی از فلز روی (زینک) بر روی آن قرار گرفته است. خرید محصولات گالوانیزه از شرکتهای معتبر: اگر قصد خرید ورق گالوانیزه را دارید، بهتر است به دنبال شرکتهای معتبر باشید. توجه داشته باشید نام ورق گالوانیزه اصفهان مربوط به محصولات تولید شده در کارخانه فولاد مبارکه اصفهان می باشد. بعضی از تامین کنندگان ورق گالوانیزه، ورق را از کارخانه در تناژهای بالا (به صورت رول) خریداری میکنند و متناسب با نیاز هر مشتری (به صورت متری) آن را برش میدهند و نهایتا ورق را وزن میکنند.

در جدول زیر می توانید به صورت تقریبی وزن هر مترمربع ورق گالوانیزه را برای ضخامت های مختلف مشاهده کنید. مواردی وجود دارد که خوب است به آنها دقت کنید. جایگاه های مشخصی از موارد گفته شده برای سالهای متمادی به وسیله ی ورق های گالوانیزه تسخیر شده است. ورق های تولید شده توسط کارخانه های مطرح کشور از نوع ورق گرم هستند که حاصل فرو بردن ورق درون حوضچه ی مذاب فلز روی است. دراینبین، به دلیل تقاضای بالا و همیشگی برای این محصول و تولید در ظرفیت بالا توسط کارخانههای تولیدکننده، میزان عرضه و تقاضا برای ورق گالوانیزه متناسب است. کارخانههای ورق معتبری همچون کارخانههای ورق شهر کرد، کاشان، هفت الماس، تاراز، قزاق، چین و امارات نیز جزو بهترین تولیدکنندگان این محصول فلزی هستند. فرآیند گالوانیزاسیون که در کارخانههای فولادی صورت میگیرد، باعث میشود که ورق دارای یک پوشش رویی شود و این باعث میشود قیمت آن بهطور روزانه و لحظهای تغییر کند. ورق گالوانیزه (Galvanized steel plate/sheet) یک ورق فولادی است که سطح آن با عنصر روی (Zn) پوشش داده شده و به اصطلاح گالوانیزه شده است. Post has be en cre᠎at᠎ed by GSA Con᠎tent Gene rator DEMO.

وجود پوشش روی بر سطح فولاد مانع از نفوذ رطوبت و اکسیژن به آن می شود و از خوردگی و زنگ زدگی فلز جلوگیری می کند. اگر پوشش روی خراشیده شده و آسیب ببیند، همچنان از فولاد زیرین محافظت شده و زنگ نمیزند. پوشش روی باز دارنده از وصال مواد خورنده به فولاد زیرین یا این که آهن می گردد، از خوردگی فلزات خودداری کرده و استحکام فولاد پوشش داده گردیده عمیقا ارتقا مییاید. ۲۵۰۰ میلیمتر تولید میشوند و میتوانید آنها را در انبار آهن و فولاد آهنش با ما در اندازههای 1 و 1.5 میلیمتر ضخامت و عرض 100 در رول پیدا کنید. به دلیل نوسانات قیمت ورق گالوانیزه کاشان حتما قبل از خرید از قیمت دقیق این محصول اطلاع کنید. همچنین امیر کبیر کاشان در راستای تامین ورق فولادی مصرفی مرغوب و تعیین کیفیت دارای آزمایشگاه هایی برای آزمون های شیمیایی، آزمون های مکانیکی و متالورژیکی می باشد. در کارخانه ها به طور معمول از رنگ های کوره ای برای تولید ورق های رنگی استفاده می گردد. ورق گالوانیزه از ضخامت 0.3 میلیمتر تا 2.5 میلیمتر در کارخانه های کشور به صورت رول تولید می شود.



منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن